Kawa mrożona z malinami

Jeśli szukasz orzeźwienia w upalny dzień to koniecznie musisz spróbować kawy mrożonej.Możesz ją kupić w dowolnej kawiarni, lub zrobić sama. Nie ma jednego idealnego przepisu na kawę mrożoną. Bo z mrożoną kawą jest jak z deserem - możesz do niej dodawać bitą śmietanę, lody, likiery, przyprawy korzenne, owoce czy kakao lub kawałki czekolady. Poeksperymentowałam dziś z kawą mrożona z dodatkiem malin.





Podane składniki są na jedną kawe mrożoną.


  • 1 filiżanka kawy z ekspresu /lub filiżanka mocnej kawy rozpuszczalnej/
  • 10-15 świeżych malin
  • cukier
  • 5 kostek lodu
  • bita śmietana
  • opcjonalnie: czekolada lub kakao do ozdoby.
  • shaker
Maliny umyć, oczyścić dodać cukier - zblenderować lub ugnieść widelcem.
Dodać do malin kawe i lód do shakera - energicznie wstrząśnij ok 10-15 razy /aż do rozpuszczenia lodu/
Przelej do szklanki, udekoruj bitą śmietaną, malinami i czekoladą.



Przypominam o konkursie grillowym!






17 komentarzy:

  1. Maliny to chyba jedyny owoc, którego nie przełknę, choćby od tego zależało moje życie. Po prostu ich nie lubię.
    Ja kawę mrożoną wykonuję przy pomocy mleka i kawy rozpuszczalnej. Dodaję też trochę cukru (bez cukru nie ma dla mnie idealnej kawy mrożonej). To wszystko energicznie mieszam łyżeczką. Żadnych malin. ^.^
    Dziękuję za komentarz.
    Pozdrawiam, Nessa.
    ____________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda genialnie! i te malinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem fanką mrożonych kaw, które pochłaniam w masowej ilości. Tego na pewno spróbuję!

    lekkiebzdury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm maliny *-*
    zapraszam na nowy post, life--wonderful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, wygląda wspaniale! Smakuje pewnie jeszcze lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie napiłabym się teraz takiej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie, szkoda, że maliny są tylko na krótko, bo je uwielbiam, ale w wersji kawą jeszcze nie próbowałam. Pozdrawiam http://greyeyesandgreatshoes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej wygląda wspaniale. Kawa mrożona jest jedyną odmianą kawy, która mi smakuje. Maliny zapewne tylko dodają cudownej słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie lubie kawy, ale ta wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie desery, ten prezentuje się wyjątkowo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. aaa yuuummmyyy!! uwielbiam! :) znowu mi Anna narobiła ochoty!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmmmmm ♥ Chciałoby się.
    itslonelythings.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze chciałam zrobić sobie kawę mrożoną i teraz już wiem jak :)
    Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tylko zobaczyłam, że to blog kulinarny i zobaczyłam zdjęcia, to od razu zaobserwowałam, czuję, że będę tu często wpadać :)
    Świetny przepis, na pewno wypróbuję :)
    Zapraszam : http://me-my-dreams-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. mmm, chętnie zrobię dzisiaj w wolnej chwili (
    monika-melody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak to pięknie i apetycznie wygląda. Ta kawa musi naprawdę być przepyszna, z takimi dodatkami na pewno o wiele lepiej smakuje : )

    OdpowiedzUsuń
  17. Musi naprawdę smakować rewelacyjnie, nie dość że pobudza to jeszcze orzeźwia! I plus za maliny <3

    OdpowiedzUsuń