Pierś z indyka z sosem cytrynowo - musztardowym i sałatką

Ostatnio znudziły mi się zwykłe filety z kurczaka, dlatego postanowiłam przyrzadzić pierś z indyka. Pierś z indyka to smaczne i chude mięso, które można przyrządzić na wiele sposobów - pieczona, grillowana, smażona w formie kotletów, duszona jako gulasz lub faszerowana i zawinięta w roladę.
Upieczona według tego przepisu pierś z indyka wcale nie jest, wbrew pozorom, sucha. . Jest bardzo smaczna, a podana z ziemniakami i sosem smakuje wprost wybornie! Dodatkowo postanowiłam przygotować do niej trochę inną, uproszczoną wersje sałatki greckiej. Sałatka grecka to jedna z najpopularniejszych sałatek na świecie. Swoją popularność zawdzięcza prostocie przygotowania i wspaniałemu kontrastowi smaków. Wystarczy chwila, aby nasza sałatka cieszyła oczy i podniebienie.




Mięso:
  • ok. 2-3 plastrów piersi z indyka
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 płaska łyżeczka pieprzu czarnego 
  • 2-3 łyżka musztardy
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka przypraw / ja użyłam zioła włoskie/
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
Sałatka:

  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sałata lodowa lub masłowa
  • ser feta
  • 1-2 pomidory
  • 1 cebula 
  • przyprawy: oregano, bazylia
Mięso można podać z ziemniakami, frytkami lub ryżem. Ja wybrałam ziemniaki.

Mięso:

Wszystkie przyprawy mieszamy z oliwą z oliwek, musztardą, cukrem i sokiem z cytryny. Tak przygotowaną marynatą smarujemy rozbita pierś indyka i zostawiamy ją na ok 2h w lodówce. Marynatę która nam została zostawiamy - przyda się do polania mięsa po usmażeniu. 
Po 2h grillujemy mięso na patelni grillowej lub smażymy na patelni z małą ilością oliwy z oliwek.


W międy czasie przygotowujemy sałatke.
Kroimy pomidory, cebule i ser feta, myjemy sałate i rozrywamy ją w rękach. Układamy w miseczce. Oliwe z oliwek mieszamy z przyprawami i polewamy po sałatce.






Całość polewamy resztką marynaty. 




2 komentarze:

  1. Ta sałatka wygląda apetycznie, co do indyka to również wygląda smacznie, ale nie przepadam za mięsem, więc jest mi tutaj obojętne :)
    _______________________
    fashionbyvera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń